Thomas Bjørn er med i feltet, når der spilles »Made In Denmark« i Gatten 14.-17. august 2014. Foto: Made In Denmark

Golfturnering skal trække folk til Han Herred

til .

Thomas Bjørn er med i feltet, når der spilles »Made In Denmark« i Gatten 14.-17. august 2014. Foto: Made In Denmark

 

Foreningen Udvikling Han Herred, som så dagens lys for godt et år siden, arbejder på en øget markedsføring af Han Herred

I forbindelse med European Tour golfturneringen »Made In Denmark« i Gatten til august, hvor der ventes op mod 50.000 tilskuere, vil foreningen gøre opmærksom på, at Han Herred ikke bare er tæt på begivenhederne, men også kan tilbyde et grønt ophold med blå udsigt.

Markedsføringen gennemføres i samarbejde med overnatningssektoren i Han Herred, som allerede mærker forøget interesse for bestillinger i den pågældende periode. Også de to lokale golfklubber deltager, i naturlig forventning om, at nogle af de mange tilskuere måske også har lyst til selv at spille golf.

Allerede på feriemessen i Herning sidst i februar gøres der opmærksom på egnens muligheder, idet Udvikling Han Herred har lejet en stand i den hal, som har specielt fokus på golf-ferie. Standen får et maritimt præg, og der vil rundhåndet blive delt brochuremateriale ud.

I forbindelse med golfturneringen er der igen lejet en stand ved indgangen til golfbanen. Turneringen bliver nemlig gentaget de næste to år, og en PR-indsats allerede nu med henblik på de kommende år skulle gerne bære frugt med endnu flere overnatninger.

Udvikling Han Herred prøver desuden at virke som paraplyorganisation for andre events i Han Herred. Således bliver der – i øvrigt i samme weekend som golfturneringen – arrangeret DM i mountainbike i Slettestrand, og foreningen vil også gerne støtte de musikarrangementer, der kommer i sommerens løb, ligesom der skal afprøves nogle ideer om madsmagninger baseret på egnens råvarer.

Formanden for Udvikling Han Herred, bogtrykker Peter Eigenbroth, glæder sig over, at der nu kommer synlige resultater fra foreningen. Den blev stiftet i forbindelse med en ide-udvekslings dag i efteråret 2012, men desværre viste ingen af ideerne sig rigtigt bæredygtige. – Vi håber nu at have fundet et område, hvor vi kan medvirke til at gøre Han Herred kendt, og til at skabe øget aktivitet på egnen, slutter Peter Eigenbroth.