Fusionsbank præsenterer nu sit logo
Farven rød videreføres fra sparekasserne Himmerland og Hobro, der ved årsskiftet gik sammen og dannede Jutlander Bank
To ovaler, der er smeltet sammen, to sammenflettede hjerter eller en stiliseret rød mønt, der snurrer. Symbolerne er mange i Jutlander Banks nye, røde logo.
- En ny bank med et nyt navn skal naturligvis også have et nyt logo, som afspejler de værdier, vi har. Og da vi bærer de gode, sunde værdier fra både Sparekassen Hobro og Sparekassen Himmerland med over i Jutlander Bank, var det naturligt, at logoet også skulle bære noget videre fra de to gamle sparekasser. Det blev så den fælles røde farve, som går igen i både de gamle og det nye logo, forklarer afdelingsdirektør Henrik Jensen fra Jutlander Bank i Fjerritslev.
Jutlander Banks nye logo er udarbejdet af reklamebureauet Clienti Cph, der fik overdraget opgaven med at skabe en ny identitet til Jutlander Bank i december 2013.
- Da vi fik opgaven med at lave et nyt logo til Jutlander Bank, var vi klar over, at det skulle være noget helt særligt. Derfor var opgaven at skabe et nyt logo, der holder fast i bankens oprindelse, udstråler soliditet, sammenhæng og menneskelighed, forklarer direktør Peter Bork fra reklamebureauet Clienti Cph.
Logoet består af to ligeværdige og komplette cirkler – som to mønter, der danner en ny solid formation. Den røde farve signalerer menneskelig nærhed i form af to hjerter, der forenes. Hjerterne symboliserer, at banken er tæt på sine kunder og giver personlige råd, som kunderne kan stole på.
Jutlander Banks nye logo vil i løbet af de kommende måneder blive synlig i gadebilledet. Udskiftningen af de gamle logoer på bankens facader påbegyndes i løbet af et par måneder, og inden sommerferien er logoskiftet sket alle steder.
- Vi er rigtig glade for vores nye logo, der viser, hvad vi står for. Og jeg er sikker på, at vores kunder og andre i lokalområdet hurtigt vil forbinde det nye logo med Jutlander Bank, slutter Henrik Jensen.